Hinn dáði listamaður Alberto Giacometti rekst á gamlan vin í París 1964 og sannfærir hann um sitja fyrir á portrettmynd. Vinur hans er ameríski gagnrýnandinn James Lord tekst á við áskorunina og það renna á hann tvær grímur þegar verkið virðist engan endi ætla að taka og upplifir í leiðinni óreiðukenndan hugarheim listamannsins.
Stórkostleg kvikmynd með þeim Geoffrey Rush og Armie Hammer í aðahlutverkum sem var frumsýnd á kvikmyndahátíðinni í Berlín 2017.
English
Paris, 1964. Alberto Giacometti, the celebrated artist, bumps into his old friend, a respected American critic, James Lord, and suggests that he sits for a portrait because he has an interesting face. Lord is flattered by the request, but as the days go by and turn into weeks and weeks seemingly with no end in sight, he realises his entire life has been hijacked by the erratic genius. The portrait continues to ebb and flow. Veering between frustration and joy, Lord ultimately sees logic in the artist’s chaotic mind and witnesses Giacometti complete one of his last masterpieces.
The film premiered at Berlinale 2017.